Почетком године имали смо тежак задатак да од 240 средњошколаца и средњошколки, који су нам послали своје пријаве, изаберемо полазнике који ће присуствовати нашим овогодишњим камповима. Вођени циљем да дођемо до што више мотивисаних ученика и пружимо им прилику да стекну ваншколска знања и искуства из области којима се бавимо, успели смо да ове године организујемо два зимска кампа за нове полазнике. Први камп је почео 17. априла, а други 22. маја. Током укупно 14 дана, имали смо прилику да се упознамо и радимо са чак 60 полазника и полазница из Србије и региона! Док припремамо наредне активности, у наставку можете прочитати више о томе како су кампови протекли.
Прве активности на камповима почињале су одмах након што су се сви окупили и сместили у просторије НОКЦ „Вук Караџић” у Тршићу. А како боље започети причу о научно-технолошким областима којима се бавимо него математиком? Након уводног предавања бавили смо се применом математичких алата на решавање изабраних математичко-физичких задатака. Како помоћу извода и интеграла израчунати да ли ће крокодил ухватити зебру? Која је брзина воза који прође поред нас? То су само су нека од бројних питања на која смо покушали да дамо одговор.
У наредним данима кампова, наши млађи сарадници и сараднице су се потрудили да полазницима пренесу што више знања из области електротехнике. Сва три предавања, почевши од основа, преко дигиталне па све до аналогне електронике, употпунили смо практичним вежбама. Када смо симболе из електричних шема заменили реалним компонентама и повезали гомилу лабораторијске опреме, све је постало доста јасније. Убрзо након упознавања са опремом и пар основних вежби, прешли смо на осмишљавање и повезивање машина стања и аналогних филтара. Од многобројних вежби и примера, посебну пажњу привукли су контролер за семафор направљен од основних дигиталних кола, као и детекција пулса на ЕКГ сигналу помоћу аналогних филтара.
Паралелно са другим активностима, бавили смо се и програмирањем. Како наши полазници и полазнице долазе из различитих школа и разреда - односно са различитим нивоима предзнања - трудимо се да програм прилагодимо тако да сви могу равномерно да учествују и напредују током истог. То је био случај и са програмирањем, где су полазници били подељени у две групе, које су обрађивале различите програмске језике, кроз прављење видео игара попут добро познатих 2048, Флаппy бирд, вешала, Тетриса и многих других.
Да не заборавимо и увод у микроконтролере. Интерактивно предавање испресецано самосталним вежбама, помогло је да се повежу знања из програмирања и електронике, и уђе у свет роботике и телекомуникација. Научили смо како помоћу програмабилних чипова, сензора, тастера и других опто- и електро-механичких компоненти можемо мерити интезитет светлости у просторији, контролисати моторе, или рецимо мерити удаљеност робота од зида.
Викенд је на оба кампа био резервисан за предавања наших стучних сарадника и екстерних предавача, којима се овом приликом још једном захваљујемо на издвојеном времену и сјајним предавањима која су одржали. Угостили смо:
- професора Владимира Петровића са Електротехничког факултета у Београду који је полазнике и полазнице увео у свет дигиталне обраде сигнала,
- професора Бранислава Кисичанина са Факултета техничких наука у Новом Саду који је представио основне концепте и могућности машинског учења - односно вештачке интелигенције,
- професора Петра Атанасијевића са Електротехничког факултета у Београду који је показао како раде и како се праве холограми,
- Жарка Живанова из фирме Континентал који је говорио о архитектури рачунара,
- професорку Јасну Црњански са Електротехничког факултета у Београду која нам је приближила физику полупроводника,
- Бена Хаwортха, студента докторских студија на Кембриџу, који је заједно са нашом сарадницом Маријом говорио о рачунарским неуронаукама,
- Драгана Олћана, професора са Електротехничког факултета у Београду који је кроз примере и огледе полазнике упознао са облашћу електромагнетике.
Поред професора са факултета, ту су и наши стручни сарадници Миломир, Сашка и Зумра, који су говорили о раду ЦхатГПТ-а, математичким моделима мрежа, односно примени графова, као и системима аутоматског управљања.
Иако су кампови били веома интезивни, они нису протекли само у раду. Између активности полазници и полазнице су имали прилику да се друже и размењују искуства са својим вршњацима сличних интересовања. Поред тога, прослављали смо рођендане, ишли у шетње, играли друштвене игре и још много тога.