По други пут у Научно-образовно-културном центру „Вук Караџић“ у Тршићу одржан је етнолошко-антрополошки семинар за ученике средњих школа и гимназија. Од другог до деветог јула четири наставника са Одељења за етнологију и антропологију Филозофског факултета Универзитета у Београду – руководилац семинара редовни професор др Милош Миленковић, ванредни професор др Марко Пишев и доценткиње др Невена Милановић и др Јелена Ћуковић, одржали су прву од две недеље предвиђеног програма (друга, јесења недеља, планирана је за октобар). Имајући у виду да је један број прошлогодишњих полазница и полазника изразио жељу да унапреде сзнања стечена 2022. године, ове године су изведена два паралелна курса – први, намењен новим, и други, намењен напреднијем нивоу изучавања етнологије и антропологије. У ових првих седам дана ученице и ученици су имали прилике да чују различита предавања, свакодневно буду учесници радионица из области антропологије и етнологије, као и да аналитички гледају филмове и серије и уче да их користе као изворе за истраживање етнолошких и антрополошких тема.




Семинар се одвијао паралелно у оквиру четири радионице – Жаргонизми у когнитивнолингвистичком светлу, Дијалекти у односу на стандардни језик, Фразеологија српског језика и Дигитална хуманистика. Програм је похађало 47 ученика гимназија и средњих стручних школа из градова широм Србије (Бела Црква, Београд, Жагубица, Књажевац, Косовска Митровица, Крушевац, Нови Сад, Ниш, Панчево, Рума, Смедерево, Сомбор, Сремски Карловци, Суботица, Ужице, Шабац) и Републике Српске (Приједор, Требиње).



Полазници семинара су оспособљени за самосталан рад и научно утемељено лингвистичко истраживање, као и презентовање добијених резултата након објективне и стручне анализе. Након двонедељног похађања радионица у НОКЦ „Вук Караџићˮ у Тршићу ученици настављају сарадњу са својим менторима и реализацију нових истраживачких задатака, чије ће резултате представити на Ученичкој конференцији на Филолошком факултету Универзитета у Београду, као и у зборнику лингвистичких радова Млади и србистика 5.